Depozīta iepakojumu skaits maijā audzis par trešdaļu

Dzērienu ražotāji maijā tirgū laiduši 38 miljonus taras ar depozīta iepakojuma zīmi, kas ir par 36% vairāk nekā aprīlī, kā arī ir divkāršojies nodoto depozīta iepakojumu skaits, informē SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.


“Tuvojas [depozīta sistēmas] pārejas perioda noslēgums, ko skaidri vizualizē arī situācija tirgū – depozīta iepakojumu īpatsvars veikalu plauktos palielinās un šobrīd dažādos veikalos svārstās no 80% līdz 95%,” skaidro uzņēmuma valdes priekšsēdētājs, piebilstot, ka ir novērots arī nemarķētās produkcijas skaita sarukums. Stūrītis uzsver, ka tirgotāji pārtrauc no piegādātājiem pieņemt produkciju bez depozīta zīmes.

Depozīta sistēmas operators pauž, ka pēc pārejas perioda noslēguma, kas ir šā gada 31. jūlijs, veikalu plauktos drīkstēs atrasties tikai ar Latvijas depozīta zīmi marķēti produkti, tāpēc tirgotāji tiek aicināti laicīgi plānot dzērienu apriti, izpārdodot krājumus bez depozīta zīmes.


Depozīta punkta pārstāvji skaidro, ka atkārtoti uzpildāmās (AU) stikla pudeles tiek nodotas atpakaļ ražotājiem, kuri tās izmazgā, pilda un laiž tirgū no jauna. Savukārt vienreiz lietojamie depozīta iepakojumi, piemēram, PET pudeles un skārdenes, tiek 100% pārstrādāti un pārvērsti jaunos priekšmetos.

Iedzīvotāji depozīta sistēmas iespējas vairāk izmanto tieši nedēļas nogalēs, vidēji nododot ap 800 tūkstošiem iepakojumu dienā, savukārt darba dienās tie ir aptuveni 600 tūkstoši depozīta iepakojumu. Šie skaitļi, kā novēro sistēmas operators, arvien turpina pieaugt.


Pieejamie dati rāda, ka vidēji vienā reizē tiek nodoti vidēji 14 iepakojumi ar depozīta zīmēm. Tomēr no iepakojuma iegādes brīža līdz tā nodošanai depozīta punktā paiet vidēji 4 līdz 6 nedēļas. Plašāks lasāms šeit.



Avots: delvi.lv 2022. gada 12. jūnijs