Ikgadējais nozares konkurss „Labākais iepakojums Latvijā”, ko kopš 1996. gada organizē Latvijas Iepakojuma asociācija (LIA), ir noslēdzies ar rezultātu paziņošanu un uzvarētāju apbalvošanu.
Šogad konkursā piedalījās 36 darbi un to vērtēšanā vairākos posmos iesaistījās ne tikai nozares profesionāļi, bet arī patērētāji. Septembra sākumā starptautiskās izstādes „Riga Food” apmeklētāji balsoja par iesniegtajiem darbiem, bet septembra noslēgumā un oktobrī – interneta lietotāji, ekspertu žūrija, konkursa atbalstītāji. Žūrijas darbus vērtēja sešās kategorijās atbilstoši konkursa Nolikumā definētajiem kritērijiem: konstrukcija, forma, dizains, funkcionalitāte, realizācijas kvalitāte, ilgtspēja u.c.
Ekspertu žūrija šogad nolēma nepiešķirt konkursa galveno balvu, bet uzaicināt piedalīties Pasaules Iepakojuma organizācijas konkursā „WorldStar for Packaging” 2025. gadā divus uzņēmumus:
- AS “VG Kvadra Pak” ar dāvanu iepakojumu “Lumene 24 Nordic Beauty Secrets” adventes kalendāram
- SIA “Stora Enso Packaging” ar e-komercijas iepakojumu puķu podu komplektam un transporta iepakojuma palīglīdzekli – drēbju pakaramo “sliedi”.
Augstākos rezultātus katrā kategorijā konkursā ieguvuši:
- kategorijā „Iepakojums pārtikas produktiem” – SIA “Tērvete Food” par iepakojumu saldējumam suņiem “Joy for tails”;
- kategorijā “Dāvanu iepakojums” – AS “VG Kvadra Pak” par iepakojumiem “Lumene 24 Nordic Beauty Secrets” un “Anthon Berg” adventes kalendāriem;
- kategorijā “Iepakojums dzērieniem” – SIA “Brandbox Digital” par iepakojumu “Ukrainska Marka” alkoholiskajam dzērienam;
- kategorijā “Iepakojums nepārtikas produktiem un e-komercijai” – SIA “Stora Enso Packaging” par iepakojumu puķu podu komplektam;
- kategorijā “Transporta iepakojums” – SIA “Stora Enso Packaging” par iepakojuma palīglīdzekli – drēbju pakaramo “sliedi”;
- kategorijā “Iepakojuma etiķetes” – AS “Liepājas Papīrs” par etiķeti “Ruby Blush Rose” vīnam.
Izstādes „Riga Food 2025” apmeklētāji visvairāk balsoja par AS “VG Kvadra Pak” dāvanu iepakojumu “Lumene 24 Nordic Beauty Secrets” adventes kalendāram. Savukārt patērētāju balsojumā internetā uzvarēja SIA “Wepack” iesniegtais iepakojums sajūtu un atmiņu albumam “Bildē Būt” .
Konkursu atbalsta Klimata un enerģētikas ministrija, izstāžu rīkotājsabiedrība “BT1”, Latvijas Zaļais punkts, GS1 Latvija, Latvijas Poligrāfijas asociācija, LDDK Drukas un mediju tehnoloģiju Nozares ekspertu padome, Latvijas Iepakojuma sertifikācijas centrs, LBTU Tehnoloģiju un zināšanu pārneses nodaļa un uzņēmums “Latlazerpak”.
Visvairāk atzinību sešās kategorijās saņēma AS “VG Kvadra Pak” iesniegtais darbs dāvanu iepakojums “Lumene 24 Nordic Beauty Secrets” adventes kalendāram: ceļazīme uz starptautisko konkursu „WorldStar For Packaging” 2025. gadā, 1. vieta kategorijā „Dāvanu iepakojums”, 1. vieta “Riga Food” apmeklētāju balsojumā, Atzinības raksti no GS1 par precīzu GS1 un ISO standartu ievērošanu EAN-13 svītrkoda simbola attēlošanā un izvietošanā, no LBTU Tehnoloģiju un zināšanu pārneses nodaļas par elegantumu, izsmalcinātību un konstrukcijas sarežģītību,kā arī 1. vieta no SIA “Latlazerpak” par augstāko pilotāžu ziemassvētku kalendāra dāvanu iepakojuma kā puzles izveidē un izpildījumā.
No dalībniekiem visvairāk balvu ieguva SIA „Stora Enso Packaging”: 2 ceļazīmes uz starptautisko konkursu „WorldStar For Packaging” 2025. gadā, divas 1. vietas, vienu 2. vietu un vienu 3. vietu ekspertu žūrijas vērtējumā, ekspertu žūrijas atzinības, Klimata un enerģētikas ministrijas atzinību par 100% pārstrādājamu iepakojumu no gofrētā kartona, kas veicina iepakojuma patēriņa samazināšanu, vienlaikus nodrošinot produkta aizsardzību, un aprites ekonomikas principu īstenošanu e-komercijas iepakojumam “Nordberry” medum un puķu podu komplektam, kā arī Atzinības rakstus no Latvijas Iepakojuma asociācijas valdes, no LBTU Tehnoloģiju un zināšanu pārneses nodaļas par ilgtspējīgu, ērtu un funkcionālu konstrukcijas risinājumu E-komercijas iepakojumam puķu podu komplektam, no Latvijas Zaļā punkta par transporta iepakojuma palīglīdzekļa – drēbju pakaramā “sliedes” inovatīvu un ilgtspējīgu risinājumu nominācijā “jaunais vecā vietā”.
Konkursa rezultāti visās nominācijās, kā arī konkursa darbi un apraksti apskatāmi ŠEIT.
Nacionālais konkurss par labāko iepakojumu notiek ikgadu, un savus darbus var pieteikt iepakojuma pasūtītāji, dizaineri, iepakojuma izgatavotāji, iepakotāji un preču izplatītāji.
Konkursa „Labākais iepakojums Latvijā 2025″ ceļazīmes uz starptautisko konkursu WorldStar For Packaging ieguvēji:


