Ražotājiem jāievēro jaunas marķēšanas prasības pārtikai

Lai patērētāji varētu iegūt labāk salasāmu informāciju par pārtikas produktiem, ražotājiem produkcijas iepakojumā turpmāk būs obligāti jāizmanto skaidri marķējumi. Šāda prasība tika noteikta jau 2011. gada decembrī pieņemtajā Eiropas Savienības (ES) regulā par pārtikas produktu informācijas sniegšanu patērētājiem, kuras ieviešanai bija noteikts trīs gadu pārejas periods, kas noslēgsies šogad 13. decembrī. 

Līdz šim spēkā esošā likumdošana noteic, ka uzturvērtības marķējums ir brīvprātīgs, bet no 2016.gada 13.decembra pārtikas uzturvērtības marķējums būs jānorāda obligāti. Ja laika posmā no 2014.gada 13.decembra līdz 2016. gada 13. decembrim pārtikas apritē iesaistītais uzņēmums marķējumu par uzturvērtību sniegs brīvprātīgi, tad tam ir jāatbilst regulas prasībām – obligāti jānorāda enerģētiskā vērtība un tauku, piesātināto taukskābju, ogļhidrātu, cukuru, olbaltumvielu un sāls daudzums.

Tāpat kā pašlaik spēkā esošajos normatīvajos aktos, arī regulā noteikts, ka patērētājus nedrīkst maldināt par produkta raksturu, identitāti, īpašībām, sastāvu, daudzumu, derīgumu, izcelsmi un ražošanas un izgatavošanas veidu.

 

 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *