Pasaules mode vairāk pievēršas "zaļajai" domāšanai

Lielie pasaules modes zīmoli apzinās savu “artavu” dabas piesārņošanā – kokvilnas un citu izejmateriālu audzēšanā tiek lietoti pesticīdi, notiek piesārņota vide transportēšanas laikā, apģģerbu ražošanā austrumos vērojama bezatbildīga attieksme pret dabu, ražošanā izmantots ūdens un tā avotu piesārņojums, sintētisko izejmateriālu nesadalīšanās dabā.
Pieaug to pasaules modes zīmolu skaits, kuri uztraucas gan par faktu kā tādu, gan par sava uzņēmuma reputāciju vides aizsardzības sakarā. Kādā veidā šie uzņēmumi savu labo gribu pierāda darbos?
Kāds ir izstrādājis brīvpratīgu ražošanas procesa sertificēšanas sistēmu, kas regulē norises visā ražošanas ķēdē, radījis iepakojumu no pārstrādājama papīra, izstrādājis saulesbrilles no inovatīva biodegradabla materiāla – plastiskās koksnes, uzsverot ilgtspējības nozīmi. Pasaulē zināma zīmola modes skates veidotas kā planētas glābšanas manifests. Aicinājums: “izvēlēties labāk, pirkt mazāk vai nepirkt neko”. Ir izstrādātas īpašas apavu līnijas vegāniem, bet apģērbu ražošanā netiek izmantota āda un kažokādas.
Vairāki modes nami un dizaineri, tai skaitā kāds Latvijas autors pievērsušies koncepcijai apģērba otrā dzīve.
Avots: Pastaiga (04. 01. 2013.)
Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *