Pētījums: Latvijas iedzīvotājus uztrauc – vai iepakojumā nav bīstamu vielu un vai tas ir ekoloģisks

Izvēloties pārtikas produktus, 71 %* jauniešu no 18 līdz 25 gadiem dod priekšroku ērtam iesaiņojumam — tas ir galvenais kritērijs, ja pārējie apstākļi ir vienādi. Lai gan iepakojuma ērtums ir pirmajā vietā dažādām Latvijas patērētāju paaudzēm, tomēr arvien biežāk aktualizējas jautājumi: vai iepakojumā nav kaitīgu vielu un vai tas ir videi draudzīgs. Salīdzinājumam:  iedzīvotājiem no 26 līdz 35 gadiem nav būtiski, vai iesaiņojuma sastāvā ir veselībai kaitīgi komponenti. Savukārt 40 % Latvijas iedzīvotāju no 36 – 45 gadiem iepriekš minēto nosauca par 3. svarīgāko, izvēloties iepakojumu, un tālāk šis faktors turpina paaugt.

Interesanti, ka saskaņā ar IMMER Group organizēto pētījumu iepakojuma ērtums saglabā līderpozīcijas, bet pakāpeniski zaudē nozīmīgumu. Līdz 25 gadiem jaunieši šo faktoru uzskata par prioritāru gandrīz ¾ aptaujāto, bet patērētāju vidū no 26 – 35 gadiem ir mazāk (54 %). Citās vecuma grupās (46–55 gadi un vecāki par 55 gadiem) šis rādītājs ir attiecīgi 40 % un 45 %.

Latvijas iedzīvotājiem svarīgi, lai iepakojumu var ērti atvērt un aizvērt, bet pakāpeniski šis faktors zaudē pozīcijas. 46 % jauniešu to ierindojuši 2. vietā pēc nozīmīguma, bet 26 – 35 gadus vecu respondentu vidū tādu jau ir nedaudz mazāk — 43 %. Patērētājiem no 36 – 45 gadiem šis faktors nav iekļuvis galveno kritēriju pirmajā trijniekā, bet mazliet vecākai paaudzei nav pārvarējis 40 % robežu. Par 55 gadiem vecākiem iepakojuma atvēršanas un aizvēršanas ērtumu norādīja nedaudz vairāk par 1/3 aptaujāto.

„Ir pieņemts uzskatīt, ka tieši jaunatne raizējas par iepakojuma materiālu ekoloģiskumu, bet tā nav. Trīs svarīgāko vēlamajam iepakojumam raksturīgo pazīmju vidū citi patērētāji nosauc draudzīgumu videi. Līdz 25 gadus vecu jauniešu ekoloģiskums nav svarīgāko pazīmju pirmajā trijniekā, savukārt par 55 gadiem vecākiem šis faktors atrodas 2. vietā — to par vienu no svarīgākajiem uzskata gandrīz 1/2 respondentu,” stāsta uzņēmuma IMMER Group prezidente Irina Mirošņik. Interesanti, ka jaunieši ir taupīgāki: 83 % no viņiem sagriež iepakojumu, lai izņemtu produktu. Iespējams, ka tā izpaužas viņu rūpes par resursiem un vidi. Ar gadiem un, acīmredzot, ienākumu palielināšanos samazinās personu skaits, kas tā rīkojas: 26–35 gadus vecu Latvijas iedzīvotāju vidū iepakojumu sagriež par 1/3 mazāk (50 %). Rādītājs palielinās 36–45 gadus respondentu vidū (62 %) un atkal samazinās vecāku patērētāju vidū: tā rīkojas 46 % Latvijas iedzīvotāju no 46–55 gadiem un tikai 35 % vecākiem par 55 gadiem.

Par IMMER Group: IMMER Group – uzņēmums ar 30 gadu ekspertīzi fleksiblā iepakojuma ražošanā. Grupā ietilpst 3 uzņēmumi: rūpnīca IMMER Ukrplastic (Kijevā), kas nepārtraukti darbojas kopš 1927.gada, rūpnīca IMMER Digital (Ventspilī) un IMMER Design Studio (Rīgā). Grupas ietvaros tiek nodrošināts pilns dažādu tehnoloģiju fleksiblā iepakojuma ražošanas cikls un plašs drukas tehnoloģiju spektrs, kas eksportē produkciju uz 35 valstīm. IMMER Group ir ANO Globālā līguma Ukrainā, ANO iniciatīvu Save Food un Responsible Care dalībnieks, kā arī vairāku asociāciju – t.sk. Latvijas Iepakojuma asociācijas – un starptautisku organizāciju biedrs: ERA (European Rotogravure Association), CEFLEX (Circular Economy for Flexible Packaging), FPE (Flexible Packaging Europe). Grupas klientu portfelis ietver slavenus zīmolus kā Nestle, Mondelēz, Danone, Jacobs Douwe Egberts u.c. Uzņēmums saņēmis daudz kvalitātes sertifikātu un apbalvojumu: t.sk.  balva Golden Cylinder no GAA (Gravure Association of the Americas), balva WorldStar for Packaging Excellence  no WPO (World Packaging Organistion), balva Partnership for Sustainability  – balva no ANO Globālā līguma Ukrainā biroja u.c. IMMER Group – starptautiska līmeņa ražotājs, kas ieņem vadošās pozīcijas Ukrainā un iekļauts Eiropas vadošo fleksiblā iepakojuma materiālu TOP-15.